PEUGEOT odsłania kulisy nowej identyfikacji wizualnej marki

 

Geneza nowej identyfikacji wizualnej PEUGEOT Przy tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej marki, PEUGEOT wykorzystał talenty osób z różnych kręgów kulturowych. Nie sprowadza się ona do samej zmiany logo, lecz obejmuje wszystkie punkty kontaktu z użytkownikami, od strony internetowej po salony i serwisy marki. W tej nowej formule czas spędzany z PEUGEOT zamienia się w czas najwyższej jakości. Styliści PEUGEOT i PEUGEOT Design Lab, studia projektowego marki PEUGEOT, stworzyli nowe logo z emblematyczną głową lwa. We współpracy z agencją W opracowali nową kompleksową identyfikację wizualną dla różnych kanałów komunikacji. Agencja OPEn wraz ze specjalistami z działu marketingu PEUGEOT przygotowała międzynarodową kampanię marki LIONS OF OUR TIME. Motywem przewodnim wszystkich działań jest tworzenie modeli klasy premium, zwiększanie atrakcyjności i cyfryzacja PEUGEOT.


PEUGEOT odsłania kulisy nowej identyfikacji wizualnej marki

Nowa identyfikacja wizualna PEUGEOT podkreśla pozycję marki jako innowacyjnego producenta pełnej gamy modeli wyższej klasy. Istotę nowego logo PEUGEOT można wyrazić trzema słowami: jakość, ponadczasowość i afirmacja. Nowa tożsamość dojrzewała w umysłach kierownictwa marki w miarę kolejnych, kluczowych wydarzeń:

  • PEUGEOT i-Cockpit® (kompaktowa kierownica, zegary na linii wzroku kierowcy, ekran dotykowy, ergonomiczne siedzenia i elementy sterowania, wysokiej jakości materiały), zaprezentowany po raz pierwszy w samochodzie koncepcyjnym SR1 i wprowadzony do produkcji seryjnej w modelu PEUGEOT 208.
  • Przyciągająca uwagę, wyrazista stylistyka, zapoczątkowana w modelach koncepcyjnych QUARTZ oraz EXALT i zastosowana po raz pierwszy w PEUGEOT 3008 i 508 drugiej generacji.
  • Afirmacja marki z jej emblematycznym lwem w rozmiarze XXL wyeksponowanym na paryskim Salonie samochodowym w 2018 r.
  • Entuzjastyczna wizja przyszłości PEUGEOT wyrażona w modelu koncepcyjnym PEUGEOT e-LEGEND.

„Po ponad dwóch wiekach istnienia, PEUGEOT jawi się dziś jako pionier mobilności i legendarna marka motoryzacyjna i rowerowa. Nowe logo i nowa identyfikacja wizualna stanowią łącznik między historią i naszą wizją przyszłości. Nowe logo zostało wymyślone, zaprojektowane i wykonane z tą samą dbałością, jaką wkładamy w każdy szczegół naszych samochodów. Cechuje je jakość wykonania, jakość użytych materiałów i jakość wykończenia” .

Matthias HOSSANN, dyrektor stylu PEUGEOT.

 
 
 
 
 
 
PEUGEOT Design Lab – architekt nowej identyfikacji wizualnej PEUGEOT

Na potrzeby stworzenia nowego logo styliści PEUGEOT z różnych działów (stylistyki nadwozia, kolorów i materiałów itd.) połączyli swoje siły z zespołem studia projektowego marki PEUGEOT Design Lab. Studio, specjalizujące się w Global Brand Design (kreowanie wizerunku marek globalnych), opracowuje produkty i usługi dla klientów spoza branży motoryzacyjnej.


„PEUGEOT jest jedynym producentem samochodów, który swoją identyfikację wizualną stworzył własnymi siłami. Studio PEUGEOT Design Lab pełni także rolę laboratorium pomysłów, które działa na potrzeby PEUGEOT i innych marek należących do grupy Stellantis w dziedzinach niezwiązanych z motoryzacją” - powiedział Arnault GOURNAC, dyrektor studia PEUGEOT Design Lab.


Styliści PEUGEOT zaprojektowali nowe logo z założeniem, że pozostanie wizytówką marki na długo. Imponująca tarcza z profilem lwiej głowy już sama w sobie jest symbolem historii, teraźniejszości i przyszłości PEUGEOT. Rzeźba lwa, pełnego siły symbolu marki, w rozmiarze XXL była kamieniem węgielnym, który wyznaczył styl nowego logo. Ujęta z profilu głowa lwa stanowi mocny akcent nawiązujący do kociej natury i tożsamości marki. Kojarzy się z dumą, siłą i prestiżem, lecz jest pozbawiona agresji. Tarcza jest elementem budującym poczucie bezpieczeństwa, ponadczasowym, wiernym historii marki od 1810 roku. Jej symetryczny kształt idealnie współgra z grillami samochodów. Rysunek, jakby wycięty laserem, nawiązuje do ostrych, wielopłaszczyznowych kształtów najnowszych modeli PEUGEOT. Czarne tło tarczy sprawia, że logo lwa robi wrażenie oświetlonego od góry. Jego dwuwymiarowość wpisuje się w minimalistyczny, skupiony na czystości formy nurt „flat design”. Nowe logo jest doskonale dopasowane do cyfrowego świata.


W studiu powstał także projekt typografii New PEUGEOT, spójny z nową identyfikacją wizualną. Odzwierciedla przebojowość marki, lecz nie jest ostentacyjny. Każdy znak jest precyzyjnie zaprojektowany i charakteryzuje się szerokim krojem. Stworzona przez stylistów czcionka jest ponadczasowa i uniwersalna, dobrze dostosowana do różnych kanałów komunikacji. Dzięki kapitalikom zyskuje na majestatyczności i umożliwia tworzenie przykuwających uwagę efektów graficznych, np. wtapiając się w tło. Styliści ze studia PEUGEOT Design Lab stworzyli interfejs użytkownika oraz szereg animacji nowej strony internetowej PEUGEOT, które wzbogacą doświadczenie klienta. Nowa strona, stworzona we współpracy z działem UX (user experience - doświadczenie użytkownika) Grupy Stellantis oraz agencją MRM, jest intuicyjna, wciągająca i ułatwia proces zakupowy. Pozwala użytkownikom dosłownie zanurzyć się w trójwymiarowej treści i dać się instynktownie pokierować w stronę konfiguratora elektrycznych, hybrydowych lub spalinowych modeli marki.

 
 
 
 

Agencja W i PEUGEOT opracowały nową identyfikację graficzną marki Specjaliści PEUGEOT Design Lab podjęli współpracę z agencją W. Wspólnie opracowali nową identyfikację graficzną, spójną dla wszystkich kanałów kontaktu z klientami marki (digital, druki, punkty sprzedaży, targi i eventy).


„To wielki przywilej móc służyć wsparciem w transformacji marce o dwustuletniej historii. Agencja W jest dumna ze swojego wkładu w zmianę wizerunku, który stawi czoła wyzwaniom czasu”

- powiedział Gilles DELERIS, współzałożyciel i dyrektor kreatywny agencji W.


Szata graficzna obejmująca logo marki nadaje ton nowej identyfikacji wizualnej PEUGEOT. Powstała z myślą o zastosowaniach cyfrowych, które ukierunkowują markę ku przyszłości. Dbałość o każdy szczegół jest przejawem dążenia PEUGEOT do tworzenia modeli wyższej klasy.

  • Układ świetlnych pionowych i poziomych elementów graficznych nawiązuje do tuneli na końcu linii montażowych.
  • Imponujące wrażenie robią cyfrowe animacje z monumentalnym efektem otwarcia odsłaniającym nowe logo. To nawiązanie do sposobu prezentacji nowych modeli.
  • Paleta barw obejmuje eleganckie kolory bieli i czerni, wykorzystując także nasycony, nowoczesny odcień błękitu.
  • Responsywna czcionka samoczynnie dostosowuje się do poziomych i pionowych ekranów podczas nawigacji.
  • Rozpoznawalna na pierwszy rzut oka ikona marki (Brand Icon), została zoptymalizowana pod kątem wykorzystania w świecie cyfrowym. Symbol odtwarza kontury tarczy logo oraz linię ilustrującą nową czcionkę marki.
 
 
 
 

Projekt aranżacji punktów sprzedaży, które zaczną powstawać pod koniec 2021 roku, został opracowany dla PEUGEOT przez partnerską agencję W, od 20 lat współpracującą z marką w zakresie projektowania i architektury punktów sprzedaży. Klienci będą mogli w nich doświadczyć nowego rodzaju doznań określanych mianem „phygital” – połączenia doświadczeń fizycznych i cyfrowych. Będzie im poświęcona centralna, bardziej obszerna strefa salonu. Wyznaczeni eksperci będą w niej prezentowali klientom nowe technologie, aby spędzony w salonie czas był dla nich wzbogacający. Już od wiosny 2021 roku w sieci PEUGEOT rozpocznie się wprowadzanie nowego oznakowania punktów sprzedaży zgodnego z nową identyfikacją wizualną marki.


Innowacyjny pokaz, w czasie którego zaprezentowano nową identyfikację wizualną PEUGEOT, odbył się 25 lutego br. i został przygotowany przez agencję W i Havas Event. Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości XR (Extended Reality), zastosowanej po raz pierwszy na potrzeby eventu marki, prezenterzy poruszali się jakby zanurzeni w spektakularnej scenerii. Eksperci PEUGEOT Design Lab i agencji W, we współpracy z Havas Digital Factory, stworzyli specjalne „Brand Center” – platformę w całości poświęconą identyfikacji wizualnej marki. Jest przeznaczona dla pracowników marki oraz jej usługodawców, a także dostępna dla szerokiej publiczności.


brand.peugeot.com to światowa platforma, która służy do udostępniania najważniejszych korporacyjnych treści (logotypy, karty graficzne, narzędzia korporacyjne, animatyki), nie zapominając o dostępie do elementów dotyczących dziedzictwa marki. Otwarta platforma jest witryną prezentującą kwintesencję know-how PEUGEOT w zakresie identyfikacji wizualnej i świata cyfrowego. Wyraża dumę marki i jej wolę budowania transparentnego wizerunku.


PEUGEOT powierza organizację światowej kampanii promującej markę agencji OPEn PEUGEOT rozpoczyna międzynarodową kampanię promowania nowej identyfikacji wizualnej marki. To pierwsza taka kampania od 10 lat. Dynamiczna i zakrojona na światową skalę, jest skierowana do klientów PEUGEOT, a także do wszystkich konsumentów. Stanowi również początek współpracy pomiędzy OPEn i PEUGEOT. Podejmując pomysł agencji OPEn, PEUGEOT obiera jako oś komunikacji nową, uniwersalną sferę, jaką jest czas. Marka składa w ten sposób obietnicę przekształcenia czasu każdego klienta w czas najwyższej jakości. PEUGEOT ma wszelkie atuty po temu, by spełnić tę obietnicę z uwagi na 210-letnią historię, pozycjonowanie w segmencie samochodów wyższej klasy i wreszcie francuskie korzenie marki, wywodzące się z kultury hołdującej sztuce życia („art de vivre”) i dbającej o jego jakość.


PEUGEOT przekształca w ten sposób czas każdego z nas w wysokiej jakości bogate, intensywne, wyjątkowe doświadczenie. Sprzedaż online pozwala na skonfigurowanie samochodu we własnym domu, w dowolnym momencie dnia. Doznania z jazdy samochodem PEUGEOT ulegają wzmocnieniu dzięki innowacyjnej koncepcji stanowiska kierowcy: PEUGEOT i-Cockpit®: Odwiedzający punkty sprzedaży klienci mogą dzięki asyście ekspertów zapoznać się z ekosystemem samochodów zelektryfikowanych. Spędzony w ten sposób czas staje się czasem pożytecznym i wzbogacającym.

 
 
 
 

Kampania pod hasłem THE LIONS OF OUR TIME zachęca klientów PEUGEOT i tych, którzy nimi jeszcze nie są, do ponownego przejęcia kontroli nad najcenniejszym dobrem, jakim jest czas. Pod tym hasłem PEUGEOT oddaje honor „lwom naszych czasów”, należącym do różnych grup wiekowych, różnych sfer i różnych kręgów kulturowych. W ten sposób marka na nowo definiuje podejście do życia prawdziwego „lwa” w 2021 roku – chodzi o coś innego niż dążenie do władzy lub pogoń za pieniędzmi. „Lwy” chcą się rozwijać poprzez maksymalne wykorzystanie swojego czasu. PEUGEOT prezentuje światu swój nowy wizerunek jako marka, która idzie z duchem czasu i zaprasza wszystkich do przyłączenia się do wspólnoty „lwów”.


„Wkrótce zapoznacie się z nowym wizerunkiem PEUGEOT. W ramach kampanii LIONS OF OUR TIME, PEUGEOT wprowadza nową identyfikację wizualną marki, definiując jednocześnie nowe terytorium marki, nowy sposób narracji, pozycjonując się jako marka na miarę swoich czasów, idąca z duchem czasu”

- wyjaśnia Eric PIERRE, dyrektor kreatywny sieci agencji OPEn.


OPEn (Omnicom for Peugeot Engine) jest siecią złożoną z najlepszych agencji Omnicom z całego świata z zespołami wyznaczonymi do obsługi PEUGEOT. Nowa kampania LIONS OF OUR TIME jest owocem międzynarodowej współpracy pomiędzy agencjami sieci OPEn z Paryża, Istambułu i Amsterdamu. Służy umocnieniu wizerunku PEUGEOT jako jednego z kluczowych podmiotów na światowym rynku motoryzacyjnym. Rozpoczęła się 25 lutego br., obejmując zasięgiem wszystkie kanały komunikacji - telewizję, plakaty i media cyfrowe.