NOWY PEUGEOT 208 - FUTURISTIC & YOUNG
POLSKA GAMAW coraz bardziej zuniformizowanym segmencie B, gdzie coraz trudniej o przyjemność z jazdy i świeżość koncepcji, marka PEUGEOT pokazała odmienne podejście i proponuje niezwykle atrakcyjnego nowego PEUGEOT 208.
Świat się zmienia, a przyszłość mnoży znaki zapytania. Motoryzacja, tak jak inne dziedziny życia, musi sprostać nowym wyzwaniom. Marka PEUGEOT, która może się poszczycić 208-letnią historią, wkracza zdecydowanie w erę transformacji energetycznej i prezentuje ekscytującą i dającą poczucie bezpieczeństwa wizję przyszłości: #UNBORINGTHEFUTURE. Jednym z nowych elementów tej przyszłości jest nowy PEUGEOT 208. Młodzieńczy, spontaniczny, emanujący energią, ucieleśnia wartości marki PEUGEOT: najwyższe standardy jakości, precyzję, atrakcyjny wygląd i emocje. Atletyczny wygląd samochodu przywołuje sportowe skojarzenia i zapowiada wysokie osiągi. Dopracowana stylistyka i jakość podkreślają pozycjonowanie na rynku nowego modelu i doskonale wpisują się w strategię stałego wzbogacania wyposażenia gamy PEUGEOT. Nowy PEUGEOT 208 pojawia się w samym sercu segmentu B. Wnosi wszystkie zalety, które składają się dziś na sukces gamy PEUGEOT – wyrazistą stylistykę oraz innowacyjność i zaawansowane technologiczne rozwiązania. To wszystko wyróżnia go na tle pozostałej oferty na rynku.
• Zmienione wymiary zewnętrzne: długość +8 cm, wysokość -3 cm, rozstaw osi zwiększony o prawie 2 cm. Dzięki temu zmienione proporcje i możliwość osiągnięcia bardziej agresywnego wyglądu. Szerokość pozostaje bez zmian,
• Charakterystyczne światła przednie z sygnaturą świetlną (wprowadzoną do gamy wraz z modelem PEUGEOT 508), czyli LED-owymi kłami po bokach samochodu. Zastosowanie lamp ECO Led oraz Full LED (oprócz wersji Like), aby ujednolicić wygląd gamy nowego PEUGEOT 208 i pozwolić cieszyć się klientowi atrakcyjnym designem w każdej wersji wyposażenia,
• Charakterystyczne tylne światła w kształcie trzech pazurów lwa, które posiadają funkcję stałego świecenia, niezależnie od położenia pokrętła regulacji świateł,
• Logo lwa pośrodku grilla i emblemat „208” na przodzie maski kontynuujący trend w designie marki PEUGEOT oraz hołdujący bogatej historii wzornictwa samochodów,
• Spektakularne wnętrze z najnowszą generacją PEUGEOT i-Cockpit® 3D, czyli innowacyjną koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica (taka sama jak w większych PEUGEOT 3008 i 508), multimedialny ekran dotykowy (5”, 7” lub 10” w zależności od wersji) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów 3D wyświetlających informacje na podobieństwo hologramu z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.
• Silnik BlueHDi (o mocy 100 KM) nowej generacji spełniający wymagania normy Euro 6 (z rozpowszechnioną na szeroką skalę technologią SCR, jeśli chodzi o silniki BlueHDi), które zapewniają poziomy emisji CO2 Best in Class,
• Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), który zapowiada erę elektryfikacji PEUGEOT, z akumulatorem trakcyjnym o mocy 50 kWh i zasięgiem 340 km wg procedury WLTP,
• Skrzynia biegów EAT8, zbudowana we współpracy z japońską firmą Aisin AW, dobrze znana z innych modeli marki, wyposażona w dźwignię zmiany biegów Shift and Park by wire.
• System Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe. Po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na dźwigni skrzyni biegów samochód operuje zarówno kierownicą oraz biegami, jak i pedałami przyspieszenia i hamulca.
Podstawowa wersja otwierająca gamę to jednostka benzynowa PureTech o mocy 75 KM połączona z manualną 5-stopniową skrzynią biegów w wersji Like, która zawiera już podstawowe wyposażenie aut segmentu B – klimatyzację manualną oraz ekran monochromatyczny 5” z radiem i Bluetooth.
Wersja Active, to wersja popularna, w której klient ma większą możliwość personalizacji auta. Wersja Allure, to wersja o charakterze „upper mainstream”, która pozwala na specyfikację samochodu na poziomie wyższych segmentów. Wieńcząca gamę wersja GT Line nawiązuje do samochodów typu GT i zawiera w wyposażeniu standardowym m.in. reflektory Full LED, 17” felgi aluminiowe, kamerę cofania, wyższy pakiet systemów wspomagania prowadzenia, sportowe fotele oraz bardziej agresywną stylistykę nadwozia. Dzięki tym elementom samochód nie odbiega wyposażeniem od segmentu premium.
Gama nowego PEUGEOT 208 z silnikami termicznymi dostępna jest do zamówienia od dziś – samochody pojawią się w salonach pod koniec roku. Wersja elektryczna będzie dostępna do zamówienia w ciągu kilku tygodni, a samochody w sieci dealerskiej będą do dyspozycji klientów w marcu 2020 roku.
Nowy PEUGEOT 208 w pigułce:
Design:
• Zupełnie nowa konstrukcja zbudowana na modułowej platformie CMP. Platforma CMP, która dopełnia gamę platform Groupe PSA i jest przeznaczona do samochodów segmentów B i B+ to globalna, modułowa, lekka, aerodynamiczna oraz przystosowana do elektryfikacji i najnowszych technologii z zakresu systemów wspomagania prowadzenia baza do projektowania pojazdów Groupe PSA,• Zmienione wymiary zewnętrzne: długość +8 cm, wysokość -3 cm, rozstaw osi zwiększony o prawie 2 cm. Dzięki temu zmienione proporcje i możliwość osiągnięcia bardziej agresywnego wyglądu. Szerokość pozostaje bez zmian,
• Charakterystyczne światła przednie z sygnaturą świetlną (wprowadzoną do gamy wraz z modelem PEUGEOT 508), czyli LED-owymi kłami po bokach samochodu. Zastosowanie lamp ECO Led oraz Full LED (oprócz wersji Like), aby ujednolicić wygląd gamy nowego PEUGEOT 208 i pozwolić cieszyć się klientowi atrakcyjnym designem w każdej wersji wyposażenia,
• Charakterystyczne tylne światła w kształcie trzech pazurów lwa, które posiadają funkcję stałego świecenia, niezależnie od położenia pokrętła regulacji świateł,
• Logo lwa pośrodku grilla i emblemat „208” na przodzie maski kontynuujący trend w designie marki PEUGEOT oraz hołdujący bogatej historii wzornictwa samochodów,
• Spektakularne wnętrze z najnowszą generacją PEUGEOT i-Cockpit® 3D, czyli innowacyjną koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica (taka sama jak w większych PEUGEOT 3008 i 508), multimedialny ekran dotykowy (5”, 7” lub 10” w zależności od wersji) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów 3D wyświetlających informacje na podobieństwo hologramu z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.
Silniki i skrzynie biegów:
• Silniki PureTech z filtrem cząstek stałych (GPF) o pojemności 1,2 l i mocach 75 , 100 oraz 130 KM,• Silnik BlueHDi (o mocy 100 KM) nowej generacji spełniający wymagania normy Euro 6 (z rozpowszechnioną na szeroką skalę technologią SCR, jeśli chodzi o silniki BlueHDi), które zapewniają poziomy emisji CO2 Best in Class,
• Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), który zapowiada erę elektryfikacji PEUGEOT, z akumulatorem trakcyjnym o mocy 50 kWh i zasięgiem 340 km wg procedury WLTP,
• Skrzynia biegów EAT8, zbudowana we współpracy z japońską firmą Aisin AW, dobrze znana z innych modeli marki, wyposażona w dźwignię zmiany biegów Shift and Park by wire.
Nowe technologie:
• Pakiet Drive Assist, unikatowy w tym segmencie i składający się z asystenta utrzymania środka pasa ruchu oraz adaptacyjnego tempomatu ACC Stop&Go. Dzięki temu połączeniu samochód wykrywa linie na drodze i utrzymuje samochód w stałej odległości między nimi, jednocześnie dostosowując odległość od pojazdu poprzedzającego, dzięki adaptacyjnemu tempomatowi,• System Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe. Po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na dźwigni skrzyni biegów samochód operuje zarówno kierownicą oraz biegami, jak i pedałami przyspieszenia i hamulca.
Gama:
Nowy PEUGEOT 208 jest dostępny w Polsce w sprzedaży od dziś w pełnej gamie, składającej się z 5 wersji wyposażenia (Like / Active / Allure / GT Line/ GT – zarezerwowanej dla wersji elektrycznej) oraz pięciu układów napędowych.Podstawowa wersja otwierająca gamę to jednostka benzynowa PureTech o mocy 75 KM połączona z manualną 5-stopniową skrzynią biegów w wersji Like, która zawiera już podstawowe wyposażenie aut segmentu B – klimatyzację manualną oraz ekran monochromatyczny 5” z radiem i Bluetooth.
Wersja Active, to wersja popularna, w której klient ma większą możliwość personalizacji auta. Wersja Allure, to wersja o charakterze „upper mainstream”, która pozwala na specyfikację samochodu na poziomie wyższych segmentów. Wieńcząca gamę wersja GT Line nawiązuje do samochodów typu GT i zawiera w wyposażeniu standardowym m.in. reflektory Full LED, 17” felgi aluminiowe, kamerę cofania, wyższy pakiet systemów wspomagania prowadzenia, sportowe fotele oraz bardziej agresywną stylistykę nadwozia. Dzięki tym elementom samochód nie odbiega wyposażeniem od segmentu premium.
Gama nowego PEUGEOT 208 z silnikami termicznymi dostępna jest do zamówienia od dziś – samochody pojawią się w salonach pod koniec roku. Wersja elektryczna będzie dostępna do zamówienia w ciągu kilku tygodni, a samochody w sieci dealerskiej będą do dyspozycji klientów w marcu 2020 roku.
CMP/e-CMP: modularna i wydajna platforma.
Nowy PEUGEOT 208 powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupe PSA, określanej skrótem CMP (Common Modular Platform). Przeznaczona dla segmentów B i C, nowa płyta podłogowa uzupełnia dotychczasową ofertę platformy EMP2 (Efficient Modular Platform). Jak wskazuje nazwa, platforma CMP jest modularna pod względem wymiarów i dostosowania do różnych jednostek napędowych. Tym samym jest przystosowana do różnych rodzajów napędu i pozwala przyszłym klientom na wybór silnika spalinowego (benzynowego, wysokoprężnego) lub elektrycznego. Jednym z głównych założeń i celów konstruktorów była efektywność rozwiązania. Nowa platforma przyczynia się do ograniczenia emisji CO2 nowego PEUGEOT 208 dzięki takim zabiegom jak:• zmniejszenie masy (o 30 kg w porównaniu do platformy PF1), poprawienie aerodynamiki (wyrównanie płaszczyzny podwozia i zastosowanie regulowanych wlotów powietrza),
• zmniejszenie oporów toczenia (opony klasy A i ograniczenie oporów wywołanych tarciem mechanicznym elementów układu jezdnego),
• optymalizacja układów napędowych (poprawa wydajności procesu spalania, downsizing, ograniczenie oporów tarcia w układach mechanicznych, zmiana przełożeń skrzyni biegów i powszechne zastosowanie systemu Stop&Start).
Platforma CMP zapewnia również wyższy komfort i bezpieczeństwo:
• większy komfort akustyczny i termiczny w kabinie, zmniejszenie drgań elementów,
• dostępność systemów wspomagania prowadzenia godną wyższych segmentów i niespotykaną dotąd w segmencie B.
NOWY PEUGEOT 208 – zgodność z normą Euro 6.d
Nowy PEUGEOT 208 dysponuje szeroką gamą silników spalinowych najnowszej generacji, które spełniają normy Euro 6.d w przypadku silników benzynowych i Euro 6.d-Temp dla jednostek wysokoprężnych. Unikatowa w segmencie B oferta silników PureTech o mocy 100 i 130 KM jest dostępna z 8-stopniową automatyczną skrzynią EAT8. Silniki benzynowe to 3-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,2 l:• PureTech 75 S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, PureTech 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8,
• PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią EAT8. Silniki wysokoprężne to 4-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,5 l: BlueHDi 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
Nowy PEUGEOT e-208 – w pełni elektryczny silnik
W 100% elektryczny napęd nowego PEUGEOT e-208 zapewnia dynamiczne przyspieszenie i ekscytującą przyjemność z jazdy:• silnik o mocy 100 kW (136 KM) oraz moment obrotowy 260 Nm (dostępne przy każdej prędkości) umożliwiają natychmiastową reakcję samochodu,
• w czasie jazdy panuje cisza i nie ma wibracji,
• na centralnym ekranie wyświetlają się animowane grafiki, pokazujące np. tryb działania układu napędowego w czasie rzeczywistym.
Nowy PEUGEOT 208 – wyrazista stylistyka, która budzi pożądanie.
Nowy PEUGEOT 208 ma wyróżniający się, atrakcyjny wygląd i nie potrzebuje chromowanych ozdobników. Ma silną, ekspresyjną stylistykę i doskonałe proporcje nadwozia. Jest też świetnym przykładem strategii stałego wzbogacania wyposażenia całej gamy PEUGEOT.Dłuższy, szerszy i niższy od obecnej wersji PEUGEOT 208, samochód nowej generacji ma wyróżniającą się, sportową sylwetkę, którą podkreślają długie i płynnie zarysowane linie nadwozia. Szerokie błotniki i obszerne kształty nadwozia dodają mu zmysłowości. Uwagę zwraca subtelna równowaga pomiędzy siłą i łagodnością. Z profilu nowy PEUGEOT 208 wyróżnia się cofniętą przednią szybą, co umożliwiło wydłużenie i silniejsze wyprofilowanie maski. Tylna szyba boczna jest silnie pochylona i idealnie zrównana z linią tylnego nadkola, co podkreśla dynamiczny charakter samochodu. W wersji GT Line lub GT nadkola wyposażone są w lakierowane na czarno poszerzenia. Dzięki temu sylwetka nadwozia nabiera mocy, a koła stają się wizualnie większe. W wersjach z najbogatszym wyposażeniem 17-calowe felgi są zdobione przykręcanymi wkładkami, które można spersonalizować. Felgi poprawiają właściwości aerodynamiczne i zmniejszają masę elementów niepodwieszonych (-3,6 kg w każdym samochodzie).
Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka przód samochodu zręcznie łączy elementy nawiązujące do stylistyki nowego PEUGEOT 508 w dolnej części nadwozia, z charakterystycznym układem świateł (zależnie od wersji) przypominającym ślady trzech pazurów. Zarys przedniego zderzaka tworzy jedna linia obejmująca w centralnej części wlot powietrza o unikatowym kształcie. Jest on harmonijnie wbudowany w zderzak z centralnie umieszczonym logo lwa PEUGEOT. Na przedniej części pokrywy silnika widnieje emblemat modelu – 208.
Tył nowego PEUGEOT 208, w nawiązaniu do modeli PEUGEOT 3008, 5008 i 508, został wyposażony w czarną listwę, która biegnie przez całą szerokość pokrywy bagażnika i łączy tylne światła z trzema śladami lwich pazurów, świecącymi się w dzień i w nocy (stale świecąca sygnatura świetlna). Zarys kształtów jest precyzyjny i przykuwa wzrok napiętą linią. W dolnej części zderzaka znajduje się również dyfuzor wykończony lśniącym czarnym lakierem oraz, w zależności od wersji silnikowej, uzupełniony chromowanymi końcówkami rury wydechowej.
Oprócz standardowych kolorów nadwozia i dachu Black Diamond, nowy PEUGEOT 208 oferuje szeroką paletę lakierów, które w pełni oddają jego silną żywiołowość i witalność:
• żółty Faro – lakier metalizowany,
• niebieski Vertigo – lakier metalizowany trzywarstwowy,
• czerwony Elixir – lakier metalizowany z barwionym lakierem wykończeniowym, który potęguje głębię i nasycenie koloru. Doskonale podkreśla bryły nadwozia, a barwa lakieru nabiera blasku.
Nowego PEUGEOT e-208 można nieomylnie rozpoznać po zewnętrznych oznakach:
• osłonie chłodnicy w kolorze nadwozia,
• połyskującym logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia,
• monogramie e-208 z tyłu i literach „e” na tylnych słupkach.
Nowy PEUGEOT 208 – high-tech, high-touch
Nowy PEUGEOT 208 czerpie inspirację z modelu koncepcyjnego PEUGEOT FRACTAL i wyposażony jest w nową generację systemu PEUGEOT i-Cockpit®. To nieodłączny element stanowiący część DNA marki PEUGEOT. Ma już ponad pięć milionów fanów. Dla zapewnienia pełnej ergonomii, PEUGEOT i-Cockpit® w nowym PEUGEOT 208 wykorzystuje ten sam trzypoziomowy układ co w pozostałych modelach gamy PEUGEOT.Wzrok: informacje pojawiają się idealnie na linii wzroku kierowcy. Zależnie od poziomu wyposażenia, na panelu wirtualnych zegarów PEUGEOT i-Cockpit® 3D ukazują się informacje odczytywane na dwóch poziomach. Przed górnym ekranem cyfrowym informacje są wyświetlane na wzór hologramu. Są dynamiczne i pokazują się, w zależności od stopnia ich znaczenia, bliżej lub dalej oczu kierowcy. Dzięki temu czas reakcji kierowcy skraca się o około pół sekundy. W centralnej części, nad przełącznikami, znajduje się ekran dotykowy o przekątnej 5, 7 lub 10 cali, w zależności od poziomu wyposażenia lub wybranych opcji.
Dotyk: zastosowane materiały są miłe w dotyku, elementy wyposażenia są starannie dopasowane, a przyciski i przełączniki ergonomicznie rozmieszczone. Od poziomu wyposażenia Active (w zależności od kraju), deska rozdzielcza jest pokryta pianką i ozdobiona w centralnej części elementem, który przypomina karbon. Kompaktowa kierownica pochodzi z modeli z wyższych segmentów (3008, 5008, 508). Nowy typ sterowania automatycznej skrzyni biegów EAT8 Shift and Park by wire jest intuicyjny i ergonomiczny. Łopatki pod kierownicą umożliwiają ręczną zmianę biegów bez wyłączania automatyki skrzyni.
Ciało: kabina jest jak kokon, który chroni pasażerów i kierowcę. Przednie fotele zapewniają wysoki komfort i stabilne podparcie.
Objętość i rozmieszczenie schowków w nowym PEUGEOT 208 były przedmiotem szczególnej uwagi projektantów. Oprócz kieszeni w drzwiach i schowka w desce rozdzielczej, w osi nadwozia samochodu występują trzy strefy (w zależności od wersji):
• obszerny schowek pod podłokietnikiem, pomiędzy przednimi siedzeniami,
• wnęka przed dźwignią zmiany biegów, gdzie można łatwo odłożyć przedmioty,
• pomysłowy, zamykany schowek w centralnej konsoli, gdzie można naładować indukcyjnie smartfon z dala od cudzych spojrzeń. Kształt tylnej części pokrywy zaprojektowano tak, by po jej otwarciu można było odłożyć smartfon.
Nowy PEUGEOT 208 – inteligentnie zbudowana gama
Gama nowego PEUGEOT 208 w Polsce obejmuje pięć poziomów wykończenia: Like, Active, Allure, GT Line i GT (zarezerwowany dla wersji elektrycznej). Wersje o najbogatszym wyposażeniu – GT Line i GT wyróżniają następujące elementy stylistyczne:• eflektory typu Full LED z charakterystycznym układem przypominającym potrójny ślad pazurów,
• poszerzone nadkola i listwy wokół szyb w czarnym błyszczącym kolorze,
• aluminiowe, diamentowane obręcze kół 17” z dekorami,
• kabina starannie wykończona detalami: czarną wykładziną dachową, przeszyciami, tapicerką w kolorze adamitu, możliwością wyboru ośmiu barw oświetlenia ambientowego, sportowymi fotelami, aluminiowymi pedałami. Zarezerwowane dla PEUGEOT e-208 wykończenie GT odróżnia się wyraźnie takimi elementami, jak:
• ekskluzywna tapicerka z alcantary© w kolorze szarym Gréval połączona z tkaniną strukturalną,
• 17-calowe felgi ze specjalnymi dekorami ozdobnymi.
NEXT GENERATION TECHNOLOGY
Nowy PEUGEOT 208 – nadzwyczajne bezpieczeństwoNowy PEUGEOT 208, wyposażony w nowy system Drive Assist, otwiera drogę do prowadzenia półautonomicznego.
Oferuje systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji i na najwyższym poziomie w tym segmencie rynku:
• Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8 (lub ACC Stop&Go) z możliwością regulacji zalecanej odległości między samochodami. Podczas jazdy w korku ponowne ruszenie pojazdu następuje automatycznie, jeśli jego zatrzymanie trwało krócej niż trzy sekundy. W przeciwnym razie wystarczy wcisnąć pedał gazu lub przycisk pod kierownicą, by ponownie uruchomić funkcję. Funkcja może być aktywowana od prędkości 0 km/h. Funkcja dostępna w wersjach z manualną skrzynią biegów sprawia, że po hamowaniu, które zmniejsza prędkość poniżej 30 km/h, tempomat zawiesza działanie, a kierowca musi przejąć kontrolę nad samochodem, wciskając pedał sprzęgła i hamując do zatrzymania samochodu,
• system utrzymania środka pasa ruchu (LPA), przy czym kierowca ma wybór położenia samochodu na pasie (w powiązaniu z funkcją ACC Stop&Go),
• Full Park Assist z funkcją kontroli otoczenia Flankguard (w wersji z automatyczną skrzynią EAT8). System steruje automatycznie układem kierowniczym, pedałem gazu i hamulca, aby wjechać lub wyjechać z miejsca parkingowego,
• system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS) najnowszej generacji rozpoznaje pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkości od 5 km/h do 140 km/h i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji (FCW),
• system aktywnego monitorowania pasa ruchu (LKA Road-Edge) lub zjechania na pobocze koryguje tor jazdy od 65 km/h,
• system wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA3) kontroluje czujność kierowcy w czasie długiej jazdy i przy prędkościach przekraczających 65 km/h. Kontrola odbywa się poprzez analizę niewielkich ruchów kierownicy,
• system automatycznego przełączania świateł drogowych (HBA),
• system monitorowania ograniczeń prędkości (SLI-ISA),
• system poszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR – znak Stop i zakaz wjazdu),
• system kontroli martwego pola (ABSD – z funkcją korygowania toru jazdy). Funkcja ta działa powyżej prędkości 12 km/h,
• elektryczny hamulec postojowy.